Friday, December 30, 2011

makin sayup rasa itu..


"ALLAH..tabahkan hatiku menempuh dugaan-MU..aamin"





"mencuba menjadi yang terbaik buat semua"


Bismillah..

..alhamdulillah...baru sudah menatap wajah insan kesayangan yang begitu jauh dimata ini..tapi...dekatnya di hati..ALLAH saja yang tahu...ingin memeluk dua wajah yang penuh kasih sayang itu..tapi jarak memisahkan kami...ingin segera pulang untuk meminta sedikit kekuatan dari kedua insan itu..ALLAH..jodohkan kami untuk bertemu ya ALLAH...rindu ini sudah tidak terbendung lagi..ingin saja menangis ketika itu..tapi hati menyuruh agar kuat di pandangan mereka..

"abi wa mama..maaf..seringkali hati ni tak kuat bila berbicara..setiap patah yang keluar ada saja getaran rindu dan sayup itu..biarpun mulut menafikan..tapi hati...ingin saja melonjak mengatakan diri ini rindu dan cinta sungguh.."

..hampir seminggu FB di diamkan..malah..dibiar terus di deactivate..mungkin itu yang terbaik untuk menjaga hati setiap hati di FB itu..walau kerap si ayah memesan agar tidak terlalu menjaga hati insan lain..tapi apalah yang boleh dilakukan diri ini..

..dalam kesedihan itu..ada sedikit rasa gembira yang RABB kurniakan buat hamba-NYA ini supaya tersenyum sebentar..sahabat membawa berita gembira dengan peningkatan perubahan-NYA dalam menuju jalan ALLAH..

maaf sahabat..kadangkala tidak selalu diri ini boleh disisi mu...malah..seringkali diri ini alpa untuk terus mengingatkan dirimu..sampaikan sahabat yang selalu mengingatkan diri ini...besar ALLAH kurniakan erti sahabat itu..sungguh..sayangnya akan sahabat itu...ALLAH..jagakan sahabat itu ketika aku tiada lagi disisinya..ajarkan dia erti tabah dalam mengenal-MU..ajarkan dia erti jangan berputus asa dalam mengejar hidayah-MU RABB..

..di bumi ilmu ini ku berjuang...mencari secebis ilmu buat bekalan..menyusun sebuah kehidupan agar lebih bermakna..tapi..di bumi ini juga ku mungkin kembali di sisi-NYA..maafkan andai terluka..sesungguhnya diri ini sering alpa..ALLAH..biarku hina dimata manusia..jangan hina di hadapan-MU..

..kali ini..moga langkah ini bermakna..moga langkah ini dirahmati..akan terus menapak tanpa lelah..selagi ALLAH mengurniakan nafas..selagi berdaya..diri ini tidak akan pernah kenal erti PUTUS ASA... ^__^"


Saturday, December 24, 2011

itulah resmi hidup


"ALLAH...syukur ku panjat kepada-MU atas nilaian sebuah kehidupan..aamin ya RABB"






"esok pasti cerah umpanya harini..teruskanlah menapak di jalan ILLAHI"



Bismillah...

..pagi yang sangat dingin kali ini...di tingkat atas..di tingkat bawah..di sebelah kanan..di sebelah kiri..mereka riuh menyambut perayaan mereka..terperuk memikirkan aktiviti hari ini.. 25 DIS 2011..ingatan kembali menerjah kenangan di bumi kelahiran..ALLAH..saya rindu..

..beberapa hari saja lagi..kita akan menemui 2012...macamane azam anda masa awal Muharram haritu???masih kekal???...adakah azam anda sedang dalam pemprosesan untuk menuju kepada realiti??..insyaALLAH..sama-sama kita usaha dalam membentuk diri menjadi yang lebih baik..

2011 banyak mengajar tentang resmi hidup..disitulah jatuh bangun QA dalam mencari kehidupan yang bahagia..dikecewakan..ditindas..dibenci..tapi..yang positif itu lebih banyak menguasai pemikiran QA..disayangi oleh semua orang...insyaALLAH..

dan langkah seterusnya akan terus diciptakan mengharapkan semoga ianya lebih baik...insyaALLAH...



Wednesday, December 21, 2011

mungkin kenangan kite same..jom imbas!!!


"ALLAH..dekatkan hatiku dengan-MU..aamin ya RABB"


"hari ini kenangan kembali disegenap ruang pemikiran"



Bismillah...

Friday, December 16, 2011

Khaulah Al-Azwar Bidadari Besi


"ALLAH..dekatkan hatiku dengan-MU..aamin ya RABB.."



"mujahidah sejati...
berbekal al-Quran dan as-Sunnah..
bersulam pengorbanan..
bakal menggegarkan isi dunia.."


Oleh: Ustazah Hanisah Harun
Kelihatan Kelibat seseorang yang berpakaian hitam berbekalkan serban hijau dan menggunakan skaf sebagai topeng di muka terus meluncur laju ke arah musuh, bertempur dengan handal dan cermat mempamerkan kehandalannya berkuda dan bertempur dengan tombak.

Wednesday, December 14, 2011

saya tak cari redha manusia dalam murka ALLAH..saya cari redha ALLAH..


"ALLAH..kepada-MU aku mohon keredhaan..aamin.."


"You see, in the final analysis, it is between you and your GOD;
It was never between you and them anyway"



Bismillah…

Monday, December 12, 2011

history of DANBO


"ALLAH..dekatkan hatiku..dengan-MU..aamin.."



"positive hobby"

*DANBO curik-curik main FB.. ^__^"

Bismillah...

Tuesday, December 6, 2011

love buat Muhammad Iman Danish dan penghargaan


Allah...cintaku hanya pada-MU..aamin..




"secuit kasih buat yang baru"



*jangan tiru aksi ini...!!

Bismillah..

Monday, December 5, 2011

pengalaman dan faham!!

ya ALLAH..dekatkanlah aku dengan-MU..aamin..



"mereka kata mereka faham.."

..Bismillah..

..ALLAH...sesi ujian kesihatan berlangsung hari ini...sakit...sakit...ALLAH..ALLAH..ke kelas dengan muka pucat..ALLAH saja yang tahu...classmate pandang pelik..dan sensei jugak!!!...

Friday, November 25, 2011

cemari cinta

ALLAH..dekatkan diriku..dengan-MU..aamin





"kemenangan bagi orang yang telah berusaha"




Bismillah...

Saturday, November 19, 2011

trend gabung nama???

..Ya ALLAH..tautkan hatiku dengan-MU..aamin..





 “Sesungguhnya kamu akan dipanggil pada hari Kiamat dengan nama-nama kamu dan nama-nama bapa kamu, maka perelokkanlah nama-nama kamu.”
(Hadits riwayat Abu Daud dan Ahmad)
Bismillah...Alhamdulillah..masih lagi ALLAH beri kesempatan untuk terus menaip di belog dan terus berkongsi ilmu..

Thursday, November 3, 2011

nikoh????

ALLAH..ku pohon yang terbaik buat diriku..aamin..



"pepohon cintaku..kian merimbun..
semakin dicantas makin bertunas.."

Wednesday, November 2, 2011

kekuatan!!! come to me!!

ALLAH..ku serahkan segalanya pada-MU..aamin..


mencarik-carik rasa...merobek-robek jiwa..

Saturday, October 8, 2011

last minit post..

..Bismillah..heeee..tengok title atas...pastu tengok daisypath QA..yup...hari ini adalah harinya...harinya QA bakal menjejakkan kaki di negara jepun di mana QA perlu berjihad dalam menuntut ilmu...

doakan QA sahabat-sahabat...agar QA dipermudahkan segalanya di sana...semoga diri ini dapat menyesuaikan diri dengan cepat...agar dapat berbahasa dengan lebih mantopp..agar ukhuwah disana berjalan dengan baik..agar liku-liku jihad ini menjadi lurus..insyaALLAH...

semalam sempat QA ziarah sahabat yang sepatutnya bersama QA mendaftar di TIOT...namun ada hikmahnya dia diuji di tahap ini..masih belum sedar dari koma..ALLAH..peliharalah dia ALLAH...berikan keajaiban itu ALLAH...

heee..rase nak pure-pengsan saat dan ketika ini...boleh tak???..

ok,sekadar coretan sementara masih di rumah yang sangat dirindui...

MAMA,ABI.....terima kasih membesarkan adik..ILOVEYOUSOMUCHHHHH!!!

KAKAK,ABANG,KAKNGAH...terima kasih melayan adik semalam...dapat makan pizaa..n buang tebiat dekat funfair..maaf!!  SAYANGKAMUSEEMUA!!!

AHMAD AFEEQ...fiq!!..bangunlah fiq..tak kesian ke aku daftar sorang-sorang..kan dah janji kite nak buat robot kucing same-same..kenape taknak bangun dari mimpi lagi...BHASYA FIQ!!!!

SAHABAT-SAHABAT...hadir kalian umpama cahaya di dalam gelap...menyuluh saat gelapnya hati ini...terima kasih atas segalanya....terima kasih atas huluran salam ukhuwah itu...terima kasih atas telinga dan bahu yang pernah kalian pinjamkan untuk hamba ini...ANAUHIBBUKUMFILLAH!!!!!

babai MALAYSIA...hello TIOT...


Tuesday, September 27, 2011

sedang senyum

....Allahurabbi...



"lirik-lirik senyuman"



Bismillah...melirik-lirik mata memandang si kecil ushien deyhah...nampak sangat ucen sedang melancarkan mogok tak mahu bercakap walau sepatah...dan jelingan maut diberikan...heshhhh...lagi susah pujuk si kecik ni..entah faham atau tidak perkataan "ucu nak pergi jauh" tapi...mogok yang dilancarkan seakan memahami.."ucu pon rindu ucen"...

senyuman itu...senyuman ini..senyuman sana...senyuman ini..kalau boleh..hendak saja pack segala senyuman itu dalam luggage dan bawa terbang ke medan ilmu...10 saat membiarkan mata terpejam sebentar dan membiarkan wajah abi dan mama hadir silih berganti tanpa kekaburan...ALLAH..jangan biarkan wajah abi dan mama diganti dengan wajah yang lain yang tak mungkin mampu memberikan cinta dan kasih seperti mereka..ALLAH..jangan biarkan wajah itu kabur kerana aku hipokrit akan takrifan kasih dan cinta kepada mereka...

"dah kuat??"..alhamdulillah..semakin memahami langkah kekuatan yang sedang diciptakan..tak perlu menoleh kebelakang...tak perlu review segala kenangan lama...tak perlu menekan-nekan handphone mencari folder yang tak sepatutnya itu...tak perlu lagi mendengar segala lagu yang akan menghancurkan kekuatan itu...langkah diteruskan tanpa lelah..insyaALLAH ALLAH ada...

"aku berjanji..dan aku pemegang janji"..wahhhhh...menusuk kata-kata..insyaALLAH..setiap perkara yang pernah terucap..itu adalah janji..dan tak mungkin diri ini mahu digelar pemungkir janji-janji...dengan izin-NYA janji itu akan terlaksana bila waktu itu sampai..

senyumlah...semoga alam turut senyum bersamamu... ^_^"

Thursday, September 15, 2011

Sa'ad Bin Mu'adz

..Ya ALLAH..sesungguhnya aku berlindung pada-MU..aamin..





"tatkala islam menjadi pegangan hidup.."





...Bismillah...dengan nama ALLAH yang maha Pengasih QA mengaturkan sebuah entri kali ini...apa khabar ??? bagaimana solat?? ade yg masih belum menyempurnakan solat ??..okeh..tutup sekejap lappy tu..ambik wuduk...serah diri pada ALLAH dengan lakukan kewajipan kita sebagai hamba-NYA..

Monday, September 12, 2011

sedang berperang

..Ya ALLAH..tetapkanlah hati ini kepada-MU...aamin..


"bila rasaku ini rasamu...



PAKSA



ya ALLAH..aku berlindung pada-MU..aamin


"..paksa dan memaksa itu perlu jika demi kebaikan dan keredhaan.."





…Bismillah..dengan menyebut nama ALLAH aku menggerakkan  jari jemari di atas lappy..lama jugak tak membiarkan jari jemari ini menari-nari di atas lappy mengarang entry baru..alhamdulillah..masa yang sedikit terluang ini ditumpukan untuk menyiapkan entri yang baru..semoga bermanfaat buat yang membaca..

Monday, September 5, 2011

rindu

...Ya Allah...satukanlah hatiku..dengan-MU..aamin..


"layaran minda membawa segenap jiwa beralun di sebuah mimpi.."

Sunday, September 4, 2011

kerana aku mencintaimu


sesuatu yang menurutmu baik untukmu, belum tentu baik menurut Allah untukmu.Dan sesuatu yang menurutmu buruk bagimu, belum tentu buruk menurut Allah bagimu”.“Wahai Allah, aku meminta kepada-Mu kecintaan kepada-Mu, Kecintaan kepada orang yang mencintaimu, serta aku meminta amalan yang dapat mengantarkan aku kepada cinta-Mu.”


“Kerana Aku Mencintaimu”

Saturday, September 3, 2011

Friday, August 26, 2011

26 ramadhan.......

"ya ALLAH..berikanlah cinta-MU..aamin.."



"mencari sebuah kehidupan didalam cerita kehidupan"



...Bismillah...syukur ya ALLAH..masih diberi kesempatan menyudahkan hari ke26 RAMADHAN...semoga dipanjangkan ke akhir RAMADHAN..aamin..akhir2 ramadhan jadikan ketiadaan mase untuk mengetuk-ngetuk papan keyboard..hakikatnya bukan sibuk dengan urusan seharian..sibuk menguruskan ROHANI yang sering minta diisi bekalan..ALLAH..ramadhan kian melabuhkan tirainya...

Thursday, August 11, 2011

jadilah islam yang punya beza..

ya ALLAH..mohon cahaya dari-MU..aamin..



“Sebenarnya ayat-ayat Kami tidak ada cacatnya, bahkan mata hati mereka sudah diselaputi kotoran dosa dengan sebab perbuatan kufur dan maksiat yang mereka kerjakan.”
(Surah al-Muthaffifiin, ayat 14)


Friday, August 5, 2011

bersyukur tak???

...Bismillah..alhamdulillah..masih siberi peluang menyempurnakan hari keenam berpuasa di bulan penuh keberkatan..moga dipanjangkan hingga akhir ramadhan..macammane puase anda???..

"rezeki belum tiba"

Friday, July 29, 2011

Thursday, July 21, 2011

kahwin???ready ke??

"ya ALLAH..jauhkanlah kami dari perkara yang mendatangkan kemurkaan-MU..aamin.."


"insan bernama kekasih"

Wednesday, July 13, 2011

cemburu????perlu ke??

...Ya Allah..jauhkanlah aku dari kemurkaan-MU..aaminn..


"cemburu adalah tanda cinta"


Monday, July 11, 2011

Anata no kokoro o eru

...Ya Allah..satukanlah hatiku..dengan-MU..aaminn..


"Dunia ini umpama lautan perhiasan yang indah
sepesona perhiasan adalah permata wanita solehah
yang telah terpateri jiwa ilmu dan mahabbah
kaulah sesungguhnya insan bernama wanita solehah"

Wednesday, July 6, 2011

lenturlah..coraklah...

..Ya Allah..peliharalah jiwa kami..aminn..



“Jangan menjadi pohon kaku yang mudah patah. Jadilah bambu yang mampu bertahan
melengkung melawan terpaan angin.”

Tuesday, July 5, 2011

ALLAH...ALLAH...


..Ya Allah..satukanlah hatiku..dengan-MU..aminnn..




“Banyaklah mengingat kematian kerana ia membersihkan seseorang dari dunia dan membebaskannya dari dosa.”


View Image

Monday, July 4, 2011

behave dengan EMOSI kamu!!

...Ya Allah...jauhkan aku dari kemurkaan-MU..aminn..


"reaksi emosi jangan dituruti..kerana implikasinya tidak seperti yang diimaginasinya. "

View Image

Sunday, July 3, 2011

ehhh..jangan FRUST!!

...Ya Allah...suburkanlah cinta antara kami hamba-MU..


"Cintailah kekasihmu sekedarnya saja, siapa tahu nanti akan jadi musuhmu. Dan bencilah musuhmu sekedarnya saja, siapa tahu nanti akan jadi kekasihmu."
-Ali Bin Abi Thalib-

comelkan die tutup muke..hehehe~

Friday, July 1, 2011

sesi pengukuhan KEKUATAN dan KESABARAN


..Ya ALLAH...satukanlah hatiku..dengan-MU..aminnn..


"soal hati...itu misteri..soal perasaan..itu menggusarkan.."

Thursday, June 30, 2011

matang kah kita??

..Ya ALLAH..kekalkanlah rasa kehambaanku..aminn...

"tiada KESEMPURNAAN dalam ibadat tanpa IKHLAS.."

Wednesday, June 29, 2011

rintih hati...maaf hati..

..Ya Allah...pelihara hatiku...aminn..


"duhai alam
tepiskan duka ini
longgarkan kusut ini
biar aku bernafas tenang
kembali tersenyum riang"
-puisi:pulanglah duka..tiada sakti padamu-

Monday, June 27, 2011

persahabatan...definisi kamu???

...Ya Allah...satukanlah hatiku dengan-MU...aminn..


"untuk setiap gelas yang tak sempat kau teguk..
untuk kebahagiaan yang belum lama kau rasakan..
dari luka yang panjang..
nyanyian untukmu kawan.."
-puisi Nyanyian Sahabat-

ok..comel sangat!!!!


Saturday, June 25, 2011

sinar iman di sebalik ujian

..Ya Allah..tabahkanlah ku...aminnn...


"ujian ada 'prasyarat' kesempurnaan IMAN"


ijn.gif


“Di mana saya nak cari kekuatan, kecuali dari yang Maha Kuat. Ustaz nampak saya kuat, tapi yang kuat adalah Dia. Saya meminjam kekuatan dengan bergantung kepada-Nya”, kata ayah seorang pesakit kepada saya.

Wednesday, June 22, 2011

WANITA..kamu JUAL MAHAL atau SOMBONG???

...Ya Allah..lindungilah kami di bawah payung rahmat-MU..aminn..





"Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh."

mengapa mereka lebih baik????

..Ya Allah...satukanlah hati kami dengan-MU..aminn...


Lelaki itu bertanya lagi:
"Wahai Rasulullah! Apakah pula yang dimaksudkan dengan Islam? "
Baginda bersabda:
"Islam ialah mengabdikan diri kepada Allah dan tidak menyekutukan-Nya dengan perkara lain, mendirikan sembahyang yang telah difardukan, mengeluarkan Zakat yang diwajibkan dan berpuasa pada bulan Ramadan. "

“Aku hairan mengapa orang bukan Islam lebih jujur dan amanah daripada orang Islam?” kata seorang sahabat saya yang juga seorang jurutera. Saya diam. Memang ada kebenarannya jika dilihat selayang pandang.

Monday, June 20, 2011

frust cinta??? cintai ALLAH takkan frust punyeeeee..

..Ya Allah...kami ingin raih cinta-MU..aminn..



"andainya dapat engkau mendengarkan..
suara dihatiku berlagukan rindu.."

Sunday, June 19, 2011

masjid hanya untuk orang tua..adatkah???

Ya Allah...peliharalah jiwa kami...aminnn...

Abu Dzar r.a katanya :
Aku bertanya : Wahai Rasulullah ! Masjid manakah yang pertama diasaskan atas muka bumi ini? Rasulullah menjawab : "Masjidilharam.Aku bertanya lagi: Setelah itu masjid mana pula? Baginda menjawab : Empat puluh tahun.Walau pun begitu dimana saja kamu berada apabila tiba waktu sembahyang dirikanlah sembahyang kerana disitu juga merupakan masjid."

coretan dinihari...

...Ya Allah...bahagiakanlah ku..aminnn...


"sesi mengenal kehidupan"


...Bismillah...2.44a.m..masih belum tidur lagi...penat sampai hilang semua nikmat mengantuk..jadi..tangan QA gatal-gatal untuk mencantikkan blog yg tak cantik ni...alhamdulillah..menjadi jugak!!!...kalau perasan adelah perubahannya..kalau tak perasan maknenye kamu 1st time singgah blog QA...

Friday, June 17, 2011

no title

...Ya Allah...satukanlah hatiku denganMU..aminnn..


"mencuba bila peluang untuk mencuba terbentang luas"


...Bismillah...malam ni takde info yang menarik dapat dikongsi bersama pembaca belog tak comel

kalau sayang....tinggal-tinggalkanlah

...Ya Allah...jauhkanlah aku dari cinta yang melarikan cintaku pada-MU..aminn..


"pastikan cintamu tidak berpaling dari terus mencintai-NYA.."


"Sayang, sayang... kenapa kita tak pernah keluar berdua? Tengok diorang tu, pergi mana-mana pun berdua je, sweet kan?"

Thursday, June 16, 2011

2 topic in 1 entry...

Ya Allah...bahagiakanlah mereka..aminnn..



"kerana aku bukanlah aku"

Bismillah...tengah QA leka membaca 3rd edition hasil tulisan ABU SAIF...handphone QA gegaq-gegaq..hehehe...

"salam..kak 'ain...buatlah FB...senang sikit nk borak ngn kak 'ain mase kt sane nnti.."

PEMIMPIN adalah kayu pengukur sesebuah negara..

..Ya Allah...kami hanya menumpang atas kekuasaan-MU..


Abu ja’la (ma’qil) bin jasar r.a berkata:
saya telah mendengar rasulullah saw bersabda:
"tiada seorang yang diamanati oleh allah memimpin rakyat kemudian ketika ia mati ia masih menipu rakyatnya, melainkan pasti allah mengharamkan baginya surga."
(Bukhari Muslim)

kamu bakal pemimpin negara!!

Wednesday, June 15, 2011

Bulan....fahami sebelum Bintang pergi... :'(

...Ya Allah...sujudku pada-MU...aminnn...


"Bulan dan Bintang menjadi bukti...betapa indah kekuasan Allah"




...Bismillah...ehhhh...kamu...kamu...kamu...bangun kejap dari lena tu...basuh muka...ambik wuduk...buat SOLAT SUNAT GERHANA BULAN...

Tuesday, June 14, 2011

tinta hati yang tidak ingin meluahkan kemarahan

...Ya Allah...ku pasrah kepada-MU...aminnn..

"Ya Allah, aku memohon perlindungan denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, rasa lemah dan kemalasan, Aku memohon perlindungan denganMu daripada sifat penakut dan kebakhilan, dan aku mohon perlindungan denganMu dari bebanan hutang dan dikuasai seseorang. "
(Hadith riwayat Abu Daud)

bolehke nak islamkan seekor khinzir???

terjumpa satu kisah menarik..cerita ni pasal couple dalam islam sebenarnye..yepp..tajuk biase ramai orang dengar..tapi ramai buat tak taw..same macam aku..lame giler terleka..found this story,and make myself clear..yang haram itu tetap haram..jom bace

Monday, June 13, 2011

ku serah amanahku buatmu menantuku...

Ya Allah...satukanlah hatiku..dengan-MU..aminn...


"dulu esakkannya...sandar dibahuku...
tangisannya kini..ku serah padamu...
bukan bermakna...dia bukan milikku..
fitrahnya..perlukanmu.."
~saat lafaz sakinah-far east~

kedewasaan mengenal erti kehidupan


...Ya Allah...peliharalah jiwa ku...aminn...


"menulis mematikan hak mulut untuk terus berkata-kata"



...Bismillah...sunyi malam ini ditemani dengan sebuah kitab hasil tulisan HASRIZAL ABDUL JAMIL atau dikenali sebagai Abu Saif...inilah kitab yang disebut-sebut teman seperjuangan QA sebagai kitab yang bermanfaat untuk meneruskan sesi mengenal kehidupan,cinta dan cita...

pokok gharqad::agenda Yahudi

Ya Allah...tetapkanlah ku di jalan-MU..aminnn...


Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi s.a.w., beliau bersabda:
"Sebelum kiamat terjadi kamu akan memerangi orang Yahudi, sampai sebuah batu di mana orang Yahudi bersembunyi di baliknya, berkata:
"Hai orang Islam! Inilah orang Yahudi di balikku! Bunuhlah dia!"


Sunday, June 12, 2011

persiapan ke medan ilmu

...Ya Allah...peliharalah hamba-MU...aminn...



"persiapan ke medan ilmu"



..Bismillah...seminggu QA terpaksa ambik cuti...semua ni gara-gara doktor yg tak membenarkan QA bekerja...seminggu ini menjadikan mama QA yang begitu bizi menyiapkan segala keperluan QA

Lima syarat berbuat maksiat

...Ya Allah...jauhkanlah kami dari kancah kemusnahan iman..aminn...



Rasulullah S.A.W bersabda :

“Sesungguhnya seorang hamba diharamkan dari rezeki karena maksiat yang ia kerjakan”



Suatu hari ada seorang lelaki yang menemui Ibrahim bin Adham. Dia berkata:

"Wahai Aba Ishak! Selama ini aku gemar bermaksiat. Tolong berikan aku nasihat."

Setelah mendengar perkataan tersebut Ibrahim berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...