Wednesday, June 29, 2011

rintih hati...maaf hati..

..Ya Allah...pelihara hatiku...aminn..


"duhai alam
tepiskan duka ini
longgarkan kusut ini
biar aku bernafas tenang
kembali tersenyum riang"
-puisi:pulanglah duka..tiada sakti padamu-

...Bismillah...syukran atas ukhuwah anda semua sahabat...ikhlas QA hargai...ok..entri ni QA update dekat THE MINES...'dating' bersama adik Nur Afifah Nadwah...sebok betul mengajak QA pergi THE MINES...terima kasih adik..datang tepat pada waktu kakak sangat perlukan teman..alhamdulillah YA RABB atas pinjaman si cantik manis ini sebagai sahabat...

..3 hari meninggalkan kesibukan di JAKIM akibat kesihatan yang merudum sejak Ahad...2hari lagi adalah yang terakhir buat QA bergelar temp staff di JAKIM..cik kak AINUN dah balik lepas cuti sebulan..ok..QA akan rindukan EJAH..ASNI..AIZA..QA takkan lupekan awak-awak semua ye..
****************************************************************************************************************************************

Allah... :'(

..hati..sabarlah..kuatlah...ini fitrah kehidupan...kamu akan sering disakiti..maaf..aku tak menjaga kamu dengan baik...aku biarkan kamu terus sakit ditindas...tak mengapalah hati..ALLAH ada untuk kita...

Allah.. :'(

...Allah...tetapkanlah rasa kehambaanku kepada-MU...hindarkan aku dari perasaan MARAH...jauhi aku dari perasaan BENCI..titipkanlah perasaan CINTA dan SAYANG untukku agar aku mencintai dan menyayangi mereka sahabatku tanpa sedikitpun ada perasaan MARAH atau BENCI..

..Allah..ikhlaskan aku dalam erti persahabatan..kuatkan jiwaku untuk terus fahami erti persahabatan..Allah...aku tak pernah ingin jadi yang terbaik di mata siapa pun di dunia ini..sudah aku tahu diriku tiada kesempurnaan yg akan membuat aku menjadi bagus di mata mereka di dunia ini...Allah...aku rindukan menjadi bagus dihadapan-MU...

Allah.. :'(

...lahirku kedunia ini atas izin-MU..atas kekuasaan-MU...matiku juga begitu...teguhku berdiri di bumi-MU hanyalah mencari bekalan buat destinasi yang bakal ku tuju...Allah..kuatkanlah aku...tabahkanlah aku...aku hamba-MU yang terlalu lemah...yang perlu terus dipimpin oleh-MU..

****************************************************************************************************************************************

..saya tak sesempurna kamu...jadi saya tak sebagus kamu...kamu dilahirkan sempurna kesihatannya..tapi tidak saya...mana mungkin saya sebagus yang awak sangka kan...sy tak mahu bagus hanya pada kamu...sy ingin bagus di hadapan ALLAH...jika kaki ini telah jejak syurga-NYA...mungkin masa tu sy akan berasa BAGUS..tiada siapa yang bagus selagi dia tak faham apa ertinya bagus...

..saya akui saya tak bagus...saya menyampaikan apa yang perlu disampaikan...saya berkongsi bukan untuk mengajar orang..tapi untuk mengukuhkan diri saya juga...disebabkan ketidakBAGUSan saya lah...saya berkongsi dan terus berkongsi...manfaatnya kita kongsi bersama..itu adil..

...kita mengejar syurga bersama...tatkala kamu jatuh...akan saya pimpin kamu..dan jika saya terjatuh...bolehkan kamu pimpin saya??...biarlah syurga itu diraih bersama...saya takut azab neraka..sudah pasti kamu pun takut...jadi tidak salah kita bersama berjuang ke Jannah Allah... :)

...mulut kamu hak kamu...ya itu sudah pasti...mulut kamu..hak kamu untuk berkata ape sekalipun...tapi ianya pinjaman Allah...hargailah pinjaman itu...basahilah dengan perkataan yang elok...alhamdulillah kita mampu bersuara..bagaimana dengan yang tiada upaya untuk bersuara...pasti kalau mereka mendengar kita selalu mencemuh...mereka pasti bersyukur kerana Allah jadikan mereka tiada upaya untuk bersuara...kerana mereka takut dengan upaya bersuara..dosa kian bertambah tanpa disedari..

..jadi..maaf..sy memang tak sempurna..untuk siapa pun saya tak sempurna...saya cuma anak kepada abi dan mama saya..dan bakti untuk mereka masih banyak yang perlu saya lakukan...muhasabahlah kita bersama agar menjadi yang terbaik di hadapan-NYA...insyaAllah...


..entri ini sekadar muhasabah diri sendiri...yang elok jadikan pengajaran..yang tidak kita jadikan sempadan bersama...moga manfaat yg datang dari-NYA..insyaAllah..wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...