Wednesday, June 15, 2011

Bulan....fahami sebelum Bintang pergi... :'(

...Ya Allah...sujudku pada-MU...aminnn...


"Bulan dan Bintang menjadi bukti...betapa indah kekuasan Allah"




...Bismillah...ehhhh...kamu...kamu...kamu...bangun kejap dari lena tu...basuh muka...ambik wuduk...buat SOLAT SUNAT GERHANA BULAN...takpe...sekejap je...tak rugi pon...jarang tau nk dapat buat solat sunat gerhana... :)..sebelum lupa...entri kali ini benarkan penggunaan 'aku'...

...aku duduk di tepi tingkap untuk melihat langit...hmmm...sunyi...langit pun sunyi...tapi tampak indah dari mata ini...ini bukti kekuasaan-MU Ya RABB..teringat masa kecik-kecik waktu seperti ini jugak...abi memangku aku duduk di tepi tingkap usai solat sunat gerhana...

...masih berdiri kaku di tepi tingkap...

...Bulan...Bintang...cantik berseri...bahagiakah disana???...ada sinar yg berkilau di sana...bahagiakah di sana???

"abi jadik bulan"

"abi bulan...adik pulak???"

"bintang lah.."

"kenape bintang???taknak matahari???planet pluto??"

"bintang kan selalu teman bulan...adik nak selalu teman abi.."

...masih aku ingat topik bicara aku dan abi malam itu...sekarang,aku tetap Bintang...yang menjadi pendengar setia tatkala Bulan berbicara...aku tetap Bintang...yang akan selalu ada..ketika Bulan memerlukannya..pasti...Bintang tidak akan meninggalkan Bulan sepi menyinari langit sendiri...

...Allah...aku rindukan semua itu....

"kalau Bulan ni dah tak boleh bersinar utk malam esoknya...Bintang..carilah Bulan baru..yang boleh temani Bintang untuk menyinarkan bumi Allah"

..itu pesan abi lagi sewaktu abi ditimpa ujian dalam kesihatannya...sungguh...aku sedih Ya Allah...

Bulan....kamu tahu tak..

kamu tahu apa yang aku rasa....

kamu tahu resahnya dadaku....

kamu tahu susahnya semua ini...

tapi...

kenapa kamu tidak hadir setiap malam untuk menyinarkan cahaya di langit...

kenapa kamu datang dan hilang....

Bulan....

kamu tahu aku selalu mendongak kelangit untuk mencari Bulan ku....

kamu tahu setiap malam aku mimpikan Bulan ku...

Kamu tahu Bulan....

ada ketika aku rindukan mu...

...kenapa resah di jiwa masih belum berhenti saat teringatkan kamu Bulan....

kenapa Bulan tidak seperti Bulan yg menjaga aku ketika ini...

Bulan....

Bulan....

aku rindu..... :'(


...biar esakku kali ini yang terakhir Ya Rabb...

bulan...

fahamilah akan sesuatu yang kamu tahu...

kamu berjanji...

aku pemegang janji...






~sy rindu BULAN sy.... :'(
~sy rindu SINARnya... :'(
~sy rindu NURnya.... :'(

...Bulan...ajar sy senyum lagi...ajar sy ketawa lagi...ajar sy bahagia lagi... :'(

dia...BULAN...kamu...BULAN... :'(


Qurratun 'ain

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...