Tuesday, June 14, 2011

tinta hati yang tidak ingin meluahkan kemarahan

...Ya Allah...ku pasrah kepada-MU...aminnn..

"Ya Allah, aku memohon perlindungan denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, rasa lemah dan kemalasan, Aku memohon perlindungan denganMu daripada sifat penakut dan kebakhilan, dan aku mohon perlindungan denganMu dari bebanan hutang dan dikuasai seseorang. "
(Hadith riwayat Abu Daud)


...Bismillah....benarkan kali ini entri menggunakan perkataan "aku"


..."kan elok je cermin tu atas almari,kenapa dialihkan???kan dah pecah...cuai!!!..walau bukan salahku...biarlah...malas untuk aku mempertahankan diri untuk hal sekecil ini...mungkin memang khilafku tanpa sedar...mengutip kaca yg bertaburan membuat akal menyamakan sifat kaca itu dengan peribadi seseorang...walau halus...sungguh tajam dan berbahaya...mungkin membawa bisa..."aduhh"..darah menitis tak berhenti akibat tusukan kaca kecil yang aku sendiri tak sedar dari mana...bisaa...ya...memang bisa...menyamai hatiku yang sedang ditusuk...sakitnya sungguh berbisa...

...mungkin aku tidak sehebat kamu...jadi blog aku cuma ala kadar sahaja...tetapi kamu tetap ingin mencemuh...kata kamu...aku penipu...mengambil hasil tulisan orang,dan meletakkan nameku sendiri...ahhh...FITNAH apa yang ingin kamu bawa kali ini wahai sahabat...amat ku pasti keupayaan mata kamu untuk membaca setiap entri yang kuletakkan...pasti tertulis "copypaste" ayat itu jelas menandakan aku bukan seorang penipu...ya...kamu memang hebat dalam penulisan...di dalam hati...setiap kali membaca penulisan kamu...aku pasti puji kelebihan kamu...kelebihan ku bukan seperti kamu...aku menulis apa yang ingin aku tulis selagi ia tidak mengganggu gugat kehormata orang lain...tapi kamu tak mengerti bukan...aku meniru kamu???...ya..mungkin kamu dahulu yang memulakan dunia blog...aku menyusul...tapi salahkah...sedangkan creator sendiri tidak menetapkan siapa yang layak menggunakan blog..

Allah...mengapa??? :'(

...aku berlagak alim???...siapakah kamu untuk menentukan keimanan seseorang di tahap mana???aku berlagak alim???...kenapa sehina itu kamu letakkan aku???aku meletakkan setiap entri bertujuan menyampaikan kepada diriku sendiri...dan berkongsi kepada individu lain ...semoga ianya menjadi manfaat buat diriku...dan juga individu lain...salahkah cara itu??...jika aku mendapat syurga...aku ingin bawa bersama sahabat ku yang lain...jika aku mendapat segala kenikmatan syurga...aku ingin berkongsi bersama sahabat ku...itu tujuanku...salahkah aku???


Allah.... :'(


...aku cuma ingin meraih populariti???...populariti sekadar menulis blog tak pernah ku inginkan sahabat...jika kamu inginkan title Miss Bloggers..silakan...tidak pernah ku impikan...aku cume ingin populariti ku terjadi tatkala aku dihadapan-NYA...aku ingin menjadi hamba-NYA yang berjaya...itu sahaja...aku lebih kejarkan title Wanita Syurga..kamu jangan risau...kamu tetap popular di mata sahabat-sahabat kita..


Allah... :'(


...kamu tahu dulu aku bukan baik sangat???...ya...itu semua di dalam buku lama yang telah malaikat pencatat amalan membawanya naik...buku kali ini...aku inginkan warnanya putih berseri...tanpa cela...tapi aku tahu...itu tidak mungkin selagi kita bergelar manusia...yang penuh sifat pelupa dan silap...cuma aku ingin berubah!!! salah kah???...aku ingin positif...aku ingin menjadi wanita solehah ...itu saja!!!...


Allah... :'(


...tak mengapalah sahabat...aku yakin kamu boleh menggunakan akal mu dengan waras...kamu tahu apa dia dosa...dan apa itu pahala...kamu membenciku...tidak sedikit memudarkan semangatku untuk terus menyampaikan...itu yang aku mahukan...aku teguh berdiri kerana adanya DIA...lupakan hasrat kamu yang terlalu 'mulia' itu...aku tetap ingin menyampaikan...maaf...mungkin aku ego...aku ego kerana aku tahu apa yang aku lakukan...


Allah... :'(


...maaf..kerana di sini sahaja tempat aku ingin mempertahankan diri...
...maaf ..kerana di sini sahaja tempat aku melagukan kesedihan...

Allah... :'(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...