Friday, December 30, 2011

makin sayup rasa itu..


"ALLAH..tabahkan hatiku menempuh dugaan-MU..aamin"





"mencuba menjadi yang terbaik buat semua"


Bismillah..

..alhamdulillah...baru sudah menatap wajah insan kesayangan yang begitu jauh dimata ini..tapi...dekatnya di hati..ALLAH saja yang tahu...ingin memeluk dua wajah yang penuh kasih sayang itu..tapi jarak memisahkan kami...ingin segera pulang untuk meminta sedikit kekuatan dari kedua insan itu..ALLAH..jodohkan kami untuk bertemu ya ALLAH...rindu ini sudah tidak terbendung lagi..ingin saja menangis ketika itu..tapi hati menyuruh agar kuat di pandangan mereka..

"abi wa mama..maaf..seringkali hati ni tak kuat bila berbicara..setiap patah yang keluar ada saja getaran rindu dan sayup itu..biarpun mulut menafikan..tapi hati...ingin saja melonjak mengatakan diri ini rindu dan cinta sungguh.."

..hampir seminggu FB di diamkan..malah..dibiar terus di deactivate..mungkin itu yang terbaik untuk menjaga hati setiap hati di FB itu..walau kerap si ayah memesan agar tidak terlalu menjaga hati insan lain..tapi apalah yang boleh dilakukan diri ini..

..dalam kesedihan itu..ada sedikit rasa gembira yang RABB kurniakan buat hamba-NYA ini supaya tersenyum sebentar..sahabat membawa berita gembira dengan peningkatan perubahan-NYA dalam menuju jalan ALLAH..

maaf sahabat..kadangkala tidak selalu diri ini boleh disisi mu...malah..seringkali diri ini alpa untuk terus mengingatkan dirimu..sampaikan sahabat yang selalu mengingatkan diri ini...besar ALLAH kurniakan erti sahabat itu..sungguh..sayangnya akan sahabat itu...ALLAH..jagakan sahabat itu ketika aku tiada lagi disisinya..ajarkan dia erti tabah dalam mengenal-MU..ajarkan dia erti jangan berputus asa dalam mengejar hidayah-MU RABB..

..di bumi ilmu ini ku berjuang...mencari secebis ilmu buat bekalan..menyusun sebuah kehidupan agar lebih bermakna..tapi..di bumi ini juga ku mungkin kembali di sisi-NYA..maafkan andai terluka..sesungguhnya diri ini sering alpa..ALLAH..biarku hina dimata manusia..jangan hina di hadapan-MU..

..kali ini..moga langkah ini bermakna..moga langkah ini dirahmati..akan terus menapak tanpa lelah..selagi ALLAH mengurniakan nafas..selagi berdaya..diri ini tidak akan pernah kenal erti PUTUS ASA... ^__^"


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...