Friday, June 14, 2013

kembali menurut hak..



Bismillah .
Dengan lafaz Tauhid .

Allahuakhbar .

Sungguh  ,kemain lama tiiada hapdet . Alhamdulillah , masih bernafas. Syukur dalam syukur.

Setelah bersenang lenang bercuti..Setelah puas menyantuni anak-anak kecil..setelah puas melagukan rindu buat abi dan mama..aku pulang meneruskan sebuah perjuangan.. Semuanya punya rencana. Sebaik baik rencana milik Dia yang Esa.

alhamdulillah  .

aku semakin dewasa. Bakal menjejak ke angka lebih usia. Alhamdulillah .
sengih .

Aku akui pengalaman banyak mematangkan aku .
Aku banyak belajar daripada pemerhatian aku .


Kalau perlu aku menjadi lurus, maka aku akui. Kasihan pada mereka yang lurus.
Kalau perlu aku menjadi tegar , maka aku akui . Aku seorang yang sukar didekati .

Ya , aku rasakan dua dua.

Bukan mudah untuk dekat bukan mudah untuk aku terpana.
Kehidupan dunia luar yang serba serbi menduga hati .
Benar! aku tak bohong !

Siapa sangka? aku masih lagi hidup setelah bertahun menempuah arus dunia .
Sengih .
Syukur dalam sujud.

Semua momen momen ini , akan aku kitar semula.
Akan aku bingkai gambarkan .
Akan aku bawa .


Kembali aku sebagai pelajar yang menurut hak untuk belajar.
Kembali aku sebagai Hamba yang menurut hak sebagai Hamba.

Terima kasih ALLAH .



Langkah aku terkadang sumbang ,
aku akui.
aku perlukan sokongan .
bila berada di awanan ini..
tenang dan damai..
Tokyo medan ilmuku..
 aku pulang..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...