Friday, March 15, 2013

sungguh...rindu ini terhambur...

bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum..lafaz tauhid ku hulurkan...

15 March 2013 9.40p.m 
kaki ini mula jejak di Bumi Malaysia...
Allah..aku begitu rindukan tanah ini..
Allah...aku begitu rindukan riuh negara ini..
Allah...aku rindukan bau Malaysia ini..

Alhamdulillah Ya Allah kerana permudahkan perjalanan pulangku ke Malaysia ini.. Allahuakbar... sungguh... sungguh hebat rasa di hati ini...alhamdulillah sepanjang perjalanan QA di atas awan tu takdek jemm pon mcm yg oppa pesan tu..pesan oppa.. "kalau ade lampu merah suruh pilot berenti"...heeeee~

penerbangan yang smooth sekali..alhamdulillah..sampai sahaja mate mule melayu sambil dok mencari cari si abang yg mahu menjemput...mata tertancap pada seorang wanita...MAMA!!!...dari jauh dah buat filem hindustan...terus lari dan peluk mama...ALLAH..indahnya rasa ini...pelukku tak lepas kepada abi dan mama...ciumku tak berhenti kerana diri ini terlalu merindui kalian...air mata kian laju mencuah dek rindu yang selama ini ku tahan terhambur jua..

"adik kenape kurus??"

"adik tangan ni knp""

"adik muke nmpk pucat"

"Adik cukup mkn tak sane??"

"assignment project byk sgt ke??"

"ubat makan tak dik..??"

Allah...100 soalan per minit telah berjaya dikeluarkan oleh abi dan mama..padahal anaknya ini biasa2 saje dari mule nk flight smpai la ni..rasenye takde perubahan...tapi tulah org kate...hati ibu yang risaukan anaknya di perantauan mungkin...tetibe QA pon telah berjaya melepaskan 100 soalan per minit jugak kt abi n mama..

"mama nmpk letih..cukup rehat tak??"

"abi keje banyak lg ke??"

"abi selalu outstation lg??"

"mama aktif lg dgn bisnes cik kiah??"

"mama tak lupe ambik vitamin kn??"

heeeeee~rindu...sebab tu semua benda dilepaskan one shoot..ekekekeke~..dan akhirnya QA sudah terdampar mcm ikan paus..lalalalala~

jadual untuk hari-hari mendatang sepanjang cuti ini sudah menapak diminda..ALLAH..

#sengih ,

Aku pegang untuk satu hal ,
" aku perlu kuat "

Kuat atas izin Dia. Ameen .

Sungguh sungguh aku mohon pada ALLAH , agar aku mampu mencapai segala apa yang terjadual oleh aku. Mohon ALLAH mudahkan . Walau tak banyak , sedikit pun jadilah .

"barangsiapa yang bertawakkal kepada ALLAH , akan ALLAH turunkan mereka rezeki dari arah yang tidak diketahui" 
Surah At Talaq 2- 3

Maka? tidak layak lagikah ALLAH sebagai tempat bergantung harap ? (^^)

#senyum








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...